Elyazma kitaplar, hat sanatının en güzel örnekleri, kıymetli efemeralar, beratlar ve daha fazlası...
ENAM-I ŞERİF (Yasin, mülk sureleri ve kısa sureler), elyazma, tüm sayfaları kırmızı mürekkeple cetvelli, sondan eksik haliyle, deri sırtlı sert cildinde, yaklaşık 120 sayfa, 10x7,5cm.
ENAM-I ŞERİF (Yasin, Mülk, Nebe, Rahman sureleri, günlük dualar, şifa duaları vs.), elyazma, serlevhalı, tüm sayfalar tahrirli altın cetvelli son 10 yaprak kırmızı mürekkeple cetvelli, baştan bir yaprak eksik haliyle, miklepli şemseli zencerekli deri cildinde, yaklaşık 200 sayfa, 9x7cm.
TALİM NAZARİYATI DEFTERİ (Eğitim Bilimleri), Osmanlıca, 80 sayfalık defter yaklaşık yarısı dolu, 15x10cm.
MUHTASAR MENASİK-İ HACC, Aliyyü'l-Kârî, elyazma, şemseli zencerekli deri cildinde, serlevhalı, tüm sayfaları tahrirli altın cetvelli, yaklaşık 80 sayfa, ilk sayfasının köşesi yırtık, içinden bir sayfanın yazısı silik haliyle, 10x8cm.
NAAT (Peygamberi öven manzum eser), Abdürrahim bin Hüseyin, elyazma, Arapça, mesnevi türünde özgün bir eserdir, salbekli şemseli deri sırtlı cildinde, yaklaşık 80 sayfa, 21x14cm.
İLM-İ HADİS KİTABI, Şeyh Hafız ebû İsa Muhammed bin İsa Sevreti't-Tirmizî, elyazma, Arapça, ketebe: Hasan bin Bilal, 1226 (1811), sıvama ebru kapaklı deri cildinde, yaklaşık 80 sayfa, 21x15cm.
Ebû Îsâ Muhammed b. Îsâ b. Sevre (Yezîd) et-Tirmizî (ö. 279/892) hadis ilminde önde gelen âlimlerden biridir. Bu eser de onun hadis ilmine dair kaleme aldığı kıymetli eserlerden biridir.
NAHİV KİTABI, Arapça, katip: Bevvab-ı Hümayun (Saray kapıcısı) Hafız Mehmed Ali Kargavî , 1303 (1886), elyazma, deri cildinde, 32 sayfa, 19x13cm.
İCAZETNAME, Hâdimli Seyyid Mustafa Asım Efendi'ye ait, elyazma, serlevhalı, tüm sayfaları tahrirli altın cetvelli, 1321 (1903), ketebe: Hasan Şevki, 18 sayfa, son sayfada müderris Hasan Sabri Efendi'nin mührü, 21x13cm.
ŞERHİ CEVHERETÜ'T TEVHİD, Abdüsselam bin İbrahim el-Mâlikî el-Likânî, ketebeli, 1235 (1820), yaklaşık 80 sayfa, içinde birkaç varak eksik, baştan eksik haliyle, 23x16cm.
FETHU'L CELİL ALÂ MUHTASARİ ALLÂME HALİL (Malikî fıkıh kitabı), 1. cilt, Muhammed bin Abdullah el-Harrâşî, Arapça, elyazma, yaklaşık 320 sayfa, başı sonu eksik haliyle, ilk 10 sayfasında yırtık mevcut olup metinden çok az kayıp vardır, 24x16cm.
FETHU'L CELİL ALÂ MUHTASARİ ALLÂME HALİL (Malikî fıkıh kitabı), 2. cilt, Muhammed bin Abdullah el-Harrâşî, Arapça, sonu eksik haliyle, yaklaşık 320 sayfa, 24x16cm.
İki yazma kitap bir arada: 1.DİNİ RİSALE, Arapça, elyazma, 52 sayfa. 2.RİSALE Fİ AKDİ'N NİKAH, Ali ibni Mustafa ibni Haşim el-Harrâşî el-Malikî, 5 sayfa, 23x16cm.
NAHİV KİTABI, elyazma, Arapça, 76 sayfa, başı sonu eksik, ortada eksik birkaç varak var, 23x16cm.
EMİN BARIN TOPLU SERGİLER, İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi 1978 Yayını, 51 sayfa, 23x16cm.
HİZBÜ'L AZAM ŞERHİ, Osman el-Uryânî, Arapça, elyazma, ketebeli, müellifin nüshasından katibi Yunus bin Hasan tarafından çoğaltılmış, 1155 (1742), serlevhalı, ebru kapaklı deri sırtlı cildinde, 586 sayfa, 20x15cm.
FIKIH KİTABI, Osmanlıca, elyazma, deri cildinde, yaklaşık 350 sayfa, baştan ve sondan eksik sayfası var, 20x14cm.
KİTAB-I BAYTARNAME TASNİF-İ HAKİM ARİSTOTALES, Osmanlıca, elyazma, ebru kapaklı deri sırtlı cildinde, yaklaşık 140 sayfa, 21x14cm.
Hayvan hastalık ve tedavileri üzerine yazılmış eserlerin genel adı baytarnâme olmakla beraber, bu isim İslâm dünyasında daha ziyade at ve atçılık üzerine yazılmış eserler için kullanılmıştır. Türklerde, özellikle Osmanlı sahasında baytarnâmelerin çoğu "Hakim Aristo" (Hikmet sahibi Aristo) diye anılan filozof Aristoteles'e ait Baytarnâme’den esinlenilerek yazılmıştır. Bu lottaki eser de bu türün güzel bir örneğidir.
FIKIH KİTABI, Ahmed bin Mahmud en-Nesefî, elyazma, 18-19. yy., Arapça, ketebe: Davud bin Ali, yaklaşık 300 sayfa, formaları dağınık halde, cildinin bir kapağı mevcut değil, 26x17cm.
MUTAVVEL, Allame Taftazanî, ketebe kaydı: Ali bin Muzaffer el-Kostantînî, serlevhalı, tüm sayfaları tahrirli altın cetvelli, yaklaşık 400 yaşında bir eser, 1076(1665), 744 sayfa, Arapça, enfes deri cildinde, 20x12cm.
Allâme lakabıyla meşhur olan Sadettin Taftazanî'nin belagat ilmine dair yazdığı eserdir. Cildi salbekli şemseli ve köşebendli ve zencereklidir, geleneksel cilt sanatının tüm özelliklerini bulundurmaktadır.
ŞERH-İ TELHIS (İlm-i Belâgat), Kazvînî, Arapça, serlevhalı, ketebe: Şemseddinzade Hafız Mehmed eş-Şükrî, deri sırtlı şemseli cildinde, yaklaşık 450 sayfa, 20x13cm.
MATEMATİK DEFTERİ, Osmanlıca, yaklaşık 150 sayfa, yarısından fazlası dolu, cildinden ayrık haliyle, cildi yorgun, 19x14cm.
TARİKAT-İ ALİYYE-İ NAKŞİBENDİYYE-İ MÜCEDDİDİYYE USULÜNDE ZİKİR ADABI, Osmanlıca, 33x21cm.
GAYETÜ'L BEYAN Fİ TEDBİRİ BEDENİ'L İNSAN (Tıp Kitabı), Osmanlıca, elyazma, bir kapağı deri diğer kapağı karton cilt, ayrık formaları ve sayfaları var, 330 sayfa, 21x14cm.
İLMİHAL, elyazma, Osmanlıca, deri sırtlı miklepli ebru kapaklı cildinde, yaklaşık 70 sayfa, 20x14cm.
HADAİKU'L HAKAYIK (Tasavvuf Kitabı), Muhammed bin Ebubekir bin Abdülkadir er-Râzî, elyazma, Arapça, 946 (1539), yaklaşık 160 sayfa, yorgun deri cildinde, 19x14cm.
PLEVNE MUHAREBESİ HAKKINDA ELYAZMA KİTAP, muntazam bir rika yazı ile yazılmış, deri sırtlı klişeli cildinde, dipnotlu açıklamalı sayfa numaralı tertipli müdevven bir halde, 326+7 sayfa, 22x17cm.
Album des Souverains Ottomans (Suveru Selâtini Âli Osman), Editör: Selim Faris Efendi, Sultan II. Abdülhamid döneminde basılmış Osmanlı Sultanları albümü, orijinal cildinde, 22x16cm.
Sultan II. Abdülhamid döneminde basılmış olan bu albümde Osman Gazi'den Sultan II. Abdülhamid' kadar 34 padişahın portreleri mevcuttur. Metinler Fransızca ve Arapça olarak hazırlanmış, kırmızı-mavi-yeşil-gri renkte hazırlanmış enfes ciltlerle ciltlenmiştir. Bu lottaki albüm iyi kondisyonda bir yeşil cilttedir. El-Cevaib gazetesinin editörü, Selim Faris Efendi tarafından hazırlanıp Leipzig ve İstanbul'da basılmıştır.
KURAN-I KERİM CÜZÜ, serlevhalı, tüm sayfaları altın cetvelli, deri cildinde, 1319 (1901), 15 sayfa, 20x14cm.
KURAN-I KERİM CÜZÜ, serlevhalı, tüm sayfaları altın cetvelli, deri cildinde, 13 sayfa, 20x14cm.
KURAN-I KERİM CÜZÜ, incecik nesih yazıyla yazılmış, (Mülk Suresi'nden Mürselat suresine kadar), ketebe: Seyyid İsmail Hakkı, 1287 (1870), deri cildinde, 20 sayfa, 20x14cm.
ENAM-I ŞERİF (Enam, Yasin, Fetih, Rahman, Vakıa, Mülk, Nebe sureleri, kısa sureler, Esmaü'l Hüsna, Hilye-i Nebi, Vefkler, Hadis-i şerifler, dualar, istiğfarlar vs.), serlevhalı, tüm sayfaları altın cetvelli, çok sayıda tezyinatlı sayfası var, salbekli şemseli köşebentli deri cildinde, cildin ön kapağı hasar görüp tamir edilmiş, miklepli, az sayıda sayfa kenarındaki cetvellerde çatlama var, yaklaşık 350 sayfa, 14x9cm.
EVRAD-I KADİRİYE, çok güzel nesih yazıyla yazılmış, hattat: Mehmt Şevket (Pektaş) (1880-1960), hocası: Ahmed Refet, tarih: 1348 (1929), bez cildinde, 18 sayfa, tamir görmüş yerleri var, 14x10cm.
DELÂİLÜ'L HAYRAT, elyazma, serlevhalı, Hücre-i Saadet ve Mescid-i Nebi tasvirli, miklepli deri cildinde, yaklaşık 200 sayfa, 15x10cm.
ENAM-I ŞERİF (Yasin ve Mülk sureleri, Seyyidü'l İstiğfar, Salat-ı Münciye, Vird-i Şerif-i Hazreti Hüdayî, başka salavatlar), elyazma, ketebe: Refet, 1347 (1928), 30 sayfa, bez cildinde, 15x11cm.
NASİH-MENSUH AYETLER RİSALESİ, elyazma, son sayfada Ahmed Ziyaeddin adlı bir şahsın temellük kaydı ve mührü vardır, 8 sayfa, deri cildinde, 15x10cm.
DELAİLÜ'L HAYRAT, Arapça, elyazma, Mekke Medine tasvirli, sayfaları tahrirli altın cetvelli, tamir görmüş, ketebe: Hafız-ı Kelam Mehmed bin İbrahim bin Yusuf, sonunda 1 sayfa Medine-i Münevvere'de 1174 (1760) tarihinde verilmiş Delailü'l hayrat okuma icazeti vardır, yaklaşık 200 sayfa, ilk sayfası sonradan tamamlanmış, deri cildinde, 16x11cm.
Mekke, Medine, Hücre-i Saadet ve Minber-i Nebi tasvirleri vardır.
SURELERİN AZAMETLERİ HAKKINDA RİSALE (Yasin, Duhan, Fetih, Rahman, Mülk, Nebe Sureleri), Arapça, elyazma, ketebeli, 1277 (1860), 15 sayfa, 17x11cm.
MEVLİD-İ ŞERİF, Seyyid Ahmed ed-Derdîr (Mısırlı Alim ö. 1201/1786), Arapça, ketebe: Abdülkerim el-Melevî?, 1257 (1841), ebru kapaklı, 22 sayfa, 18x12cm.
KURAN-I KERİM, serlevhalı, tüm sayfaları tahrirli altın cetvelli, sondan eksik hali ile (Kehf suresinin başı mevcuttur sonrası eksik), deri cildinde, 17x11cm.
KURAN-I KERİM, serlevhalı, sure başları altın levhalı, tüm sayfaları tahrirli altın cetvelli, deri cildinde, cetveli kırılan az sayıda sayfaları vardır, 17x11cm.
Başta ilk varaktan sonra eksik birkaç varak vardır. Fatiha'nın bulunduğu serlevhalı varak mevcut, onu takip etmesi gereken Bakara suresinin başı olan sayfa eksiktir.
RİSALE-İ ÜSTÜVANİ, Üstüvânî Mehmed Efendi, elyazma, Osmanlıca, deri sırtlı cildinde, 369 sayfa, 15x10cm.
Üstüvânî Mehmed Efendi 1017 (1608) senesinde Şam’da doğdu. 17. yüzyılda Osmanlı Devleti’nde önemli bir fikir hareketi olarak ortaya çıkıp daha sonra tasavvufla fıkıh erbabı arasında ciddi tartışma ve kavgalara yol açan, Kadızâdeliler hareketinin Kadızâde Mehmed Efendi’den sonra ikinci önemli lideridir. Kuvvetli bir vâiz olduğundan taraftarlarınca “Sultânü’l-vâizîn” diye anıldı. Üstüvânî halkın ve ulemânın önemli bir kısmı üzerinde derin etkiler bırakmıştır. Bu risâlede imanın ve İslâm’ın şartlarına dair konular açıklanmaktadır. Eser sade bir Türkçe ile yazılmıştır. Risâlenin “Şirk” bölümünde onun sert, katı ve kesin hükümlerinin izleri açıkça görülür. Tasavvufa karşı tavrı yanında evliya kabirlerinden medet umulmasının bid‘at olduğu gibi görüşleri de burada yer alır. “Devir, Raks ve Teganni Beyanındadır” adlı bölümde bunun da bid‘at sayıldığı yolundaki görüşleri yer alır. Osmanlı fikir dünyasının bir devrine ışık tutması açısından kıymetli bir eserdir.
ENAM-I ŞERİF ve OSMANLICA İLMİHAL, iki yazma kitap bir arada, ikisi de serlevhalı, tüm sayfalar altın cetvelli, 1253 (1837), yaklaşık 250 sayfa, 14x9cm.
MÜSEBBEAT-I AŞERE (yedişer defa okunacak on dua), elyazma, 7 sayfa, 16x11cm.
RİSALE-İ ÜSTÜVANİ, Üstüvânî Mehmed Efendi, elyazma, Osmanlıca, 1122 (1710), deri cildinde, baştan 20 varak ve içinde bazı varaklar sonradan tamamlanmış, 212 sayfa, 15x10cm.
Üstüvânî Mehmed Efendi 1017 (1608) senesinde Şam’da doğdu. 17. yüzyılda Osmanlı Devleti’nde önemli bir fikir hareketi olarak ortaya çıkıp daha sonra tasavvufla fıkıh erbabı arasında ciddi tartışma ve kavgalara yol açan, Kadızâdeliler hareketinin Kadızâde Mehmed Efendi’den sonra ikinci önemli lideridir. Kuvvetli bir vâiz olduğundan taraftarlarınca “Sultânü’l-vâizîn” diye anıldı. Üstüvânî halkın ve ulemânın önemli bir kısmı üzerinde derin etkiler bırakmıştır. Bu risâlede imanın ve İslâm’ın şartlarına dair konular açıklanmaktadır. Eser sade bir Türkçe ile yazılmıştır. Risâlenin “Şirk” bölümünde onun sert, katı ve kesin hükümlerinin izleri açıkça görülür. Tasavvufa karşı tavrı yanında evliya kabirlerinden medet umulmasının bid‘at olduğu gibi görüşleri de burada yer alır. “Devir, Raks ve Teganni Beyanındadır” adlı bölümde bunun da bid‘at sayıldığı yolundaki görüşleri yer alır. Osmanlı fikir dünyasının bir devrine ışık tutması açısından kıymetli bir eserdir.