Elyazma kitaplar, hat sanatının en güzel örnekleri, kıymetli efemeralar, beratlar ve daha fazlası...
Album des Souverains Ottomans (Suveru Selâtini Âli Osman), Editör: Selim Faris Efendi, Sultan II. Abdülhamid döneminde basılmış Osmanlı Sultanları albümü, orijinal cildinde, 22x16cm.
Sultan II. Abdülhamid döneminde basılmış olan bu albümde Osman Gazi'den Sultan II. Abdülhamid' kadar 34 padişahın portreleri mevcuttur. Metinler Fransızca ve Arapça olarak hazırlanmış, kırmızı-mavi-yeşil-gri renkte hazırlanmış enfes ciltlerle ciltlenmiştir. Bu lottaki albüm iyi kondisyonda bir yeşil cilttedir. El-Cevaib gazetesinin editörü, Selim Faris Efendi tarafından hazırlanıp Leipzig ve İstanbul'da basılmıştır.
MÜSENNA (Aynalı) SÜLÜS HAT TABLO, "İkra (Oku)", Hattat Uğur Nayır, elçekme, çerçeve ölçüsü 53x41cm.
SÜLÜS NESİH MEŞK, çok iyi hoca işi yazı, üç varak bir arada çerçevelenmiş, çerçeve ölçüsü 42x32cm.
Hattat Ali Hüsrevoğlu, Nesih Hat Tablo, Felak Suresi, 1441, çerçeve ölçüsü 44x34cm.
Hattat Ali Hüsrevoğlu, Sülüs Hat Tablo, iki yazı bir çerçevede, 1444, "Yâ Mâlike'l Mülk" ve "Festekim kema ümirte (Emrolunduğun gibi dosdoğru ol)", çerçeve ölçüsü 52x42cm.
SÜLÜS NESİH MEŞK, hoca işi, iki varak bir arada çerçevelenmiş, çerçeve ölçüsü 42x32cm.
ZERENDUD HAT LEVHA, "Saatin çaldığı evkatı değildir her gâh / Müddet-i ömrü geçip gittiğine eyler ah!", 1930, paspartu ölçü 56x33cm.
Hattat Ali Hüsrevoğlu, Nesih Hat Tablo, Asr Suresi, 1441, çerçeve ölçüsü 44x34cm.
Hattat Ali Hüsrevoğlu, Nesih Hat Tablo, Nas Suresi, 1441, çerçeve ölçüsü 44x34cm.
Hattat Ali Hüsrevoğlu, Nesih Hat Tablo, Nasr Suresi, 1441, çerçeve ölçüsü 44x34cm.
KURAN-I KERİM CÜZÜ, serlevhalı, tüm sayfaları altın cetvelli, deri cildinde, 1319 (1901), 15 sayfa, 20x14cm.
KURAN-I KERİM CÜZÜ, serlevhalı, tüm sayfaları altın cetvelli, deri cildinde, 13 sayfa, 20x14cm.
KURAN-I KERİM CÜZÜ, incecik nesih yazıyla yazılmış, (Mülk Suresi'nden Mürselat suresine kadar), ketebe: Seyyid İsmail Hakkı, 1287 (1870), deri cildinde, 20 sayfa, 20x14cm.
ENAM-I ŞERİF (Enam, Yasin, Fetih, Rahman, Vakıa, Mülk, Nebe sureleri, kısa sureler, Esmaü'l Hüsna, Hilye-i Nebi, Vefkler, Hadis-i şerifler, dualar, istiğfarlar vs.), serlevhalı, tüm sayfaları altın cetvelli, çok sayıda tezyinatlı sayfası var, salbekli şemseli köşebentli deri cildinde, cildin ön kapağı hasar görüp tamir edilmiş, miklepli, az sayıda sayfa kenarındaki cetvellerde çatlama var, yaklaşık 350 sayfa, 14x9cm.
EVRAD-I KADİRİYE, çok güzel nesih yazıyla yazılmış, hattat: Mehmt Şevket (Pektaş) (1880-1960), hocası: Ahmed Refet, tarih: 1348 (1929), bez cildinde, 18 sayfa, tamir görmüş yerleri var, 14x10cm.
DELÂİLÜ'L HAYRAT, elyazma, serlevhalı, Hücre-i Saadet ve Mescid-i Nebi tasvirli, miklepli deri cildinde, yaklaşık 200 sayfa, 15x10cm.
ENAM-I ŞERİF (Yasin ve Mülk sureleri, Seyyidü'l İstiğfar, Salat-ı Münciye, Vird-i Şerif-i Hazreti Hüdayî, başka salavatlar), elyazma, ketebe: Refet, 1347 (1928), 30 sayfa, bez cildinde, 15x11cm.
NASİH-MENSUH AYETLER RİSALESİ, elyazma, son sayfada Ahmed Ziyaeddin adlı bir şahsın temellük kaydı ve mührü vardır, 8 sayfa, deri cildinde, 15x10cm.
HOCA ALİ RIZA'DAN İMZALI KARAKALEM ÇİZİM, eksper belgeli Hoca Ali Rıza çizimidir (eskper raporu son görselde), çerçeve ölçüsü 35x28cm.
HOCA ALİ RIZA KARAKALEM ÇİZİM TIPKIBASIMI, Osmanlı döneminde yapılmış bir tıpkıbasım, sağ altta: "Mekteb-i Fünûn-ı Harbiye-i Şahane Matbaasında tab olunmuştur", çerçeve ölçüsü 42x32cm.
HOCA ALİ RIZA KARAKALEM ÇİZİM TIPKIBASIMI, Osmanlı döneminde yapılmış bir tıpkıbasım, çerçeve ölçüsü 42x32cm.
Hattat Ali Hüsrevoğlu, Talik Hat Tablo, "Dahîlek Yâ Rasulallah (Sana sığındım ey Allah'ın Rasulü)", 1444, 36x18cm.
DELAİLÜ'L HAYRAT, Arapça, elyazma, Mekke Medine tasvirli, sayfaları tahrirli altın cetvelli, tamir görmüş, ketebe: Hafız-ı Kelam Mehmed bin İbrahim bin Yusuf, sonunda 1 sayfa Medine-i Münevvere'de 1174 (1760) tarihinde verilmiş Delailü'l hayrat okuma icazeti vardır, yaklaşık 200 sayfa, ilk sayfası sonradan tamamlanmış, deri cildinde, 16x11cm.
Mekke, Medine, Hücre-i Saadet ve Minber-i Nebi tasvirleri vardır.
SURELERİN AZAMETLERİ HAKKINDA RİSALE (Yasin, Duhan, Fetih, Rahman, Mülk, Nebe Sureleri), Arapça, elyazma, ketebeli, 1277 (1860), 15 sayfa, 17x11cm.
MEVLİD-İ ŞERİF, Seyyid Ahmed ed-Derdîr (Mısırlı Alim ö. 1201/1786), Arapça, ketebe: Abdülkerim el-Melevî?, 1257 (1841), ebru kapaklı, 22 sayfa, 18x12cm.
KURAN-I KERİM, serlevhalı, tüm sayfaları tahrirli altın cetvelli, sondan eksik hali ile (Kehf suresinin başı mevcuttur sonrası eksik), deri cildinde, 17x11cm.
KURAN-I KERİM, serlevhalı, sure başları altın levhalı, tüm sayfaları tahrirli altın cetvelli, deri cildinde, cetveli kırılan az sayıda sayfaları vardır, 17x11cm.
Başta ilk varaktan sonra eksik birkaç varak vardır. Fatiha'nın bulunduğu serlevhalı varak mevcut, onu takip etmesi gereken Bakara suresinin başı olan sayfa eksiktir.
RİSALE-İ ÜSTÜVANİ, Üstüvânî Mehmed Efendi, elyazma, Osmanlıca, deri sırtlı cildinde, 369 sayfa, 15x10cm.
Üstüvânî Mehmed Efendi 1017 (1608) senesinde Şam’da doğdu. 17. yüzyılda Osmanlı Devleti’nde önemli bir fikir hareketi olarak ortaya çıkıp daha sonra tasavvufla fıkıh erbabı arasında ciddi tartışma ve kavgalara yol açan, Kadızâdeliler hareketinin Kadızâde Mehmed Efendi’den sonra ikinci önemli lideridir. Kuvvetli bir vâiz olduğundan taraftarlarınca “Sultânü’l-vâizîn” diye anıldı. Üstüvânî halkın ve ulemânın önemli bir kısmı üzerinde derin etkiler bırakmıştır. Bu risâlede imanın ve İslâm’ın şartlarına dair konular açıklanmaktadır. Eser sade bir Türkçe ile yazılmıştır. Risâlenin “Şirk” bölümünde onun sert, katı ve kesin hükümlerinin izleri açıkça görülür. Tasavvufa karşı tavrı yanında evliya kabirlerinden medet umulmasının bid‘at olduğu gibi görüşleri de burada yer alır. “Devir, Raks ve Teganni Beyanındadır” adlı bölümde bunun da bid‘at sayıldığı yolundaki görüşleri yer alır. Osmanlı fikir dünyasının bir devrine ışık tutması açısından kıymetli bir eserdir.
ENAM-I ŞERİF ve OSMANLICA İLMİHAL, iki yazma kitap bir arada, ikisi de serlevhalı, tüm sayfalar altın cetvelli, 1253 (1837), yaklaşık 250 sayfa, 14x9cm.
MÜSEBBEAT-I AŞERE (yedişer defa okunacak on dua), elyazma, 7 sayfa, 16x11cm.
RİSALE-İ ÜSTÜVANİ, Üstüvânî Mehmed Efendi, elyazma, Osmanlıca, 1122 (1710), deri cildinde, baştan 20 varak ve içinde bazı varaklar sonradan tamamlanmış, 212 sayfa, 15x10cm.
Üstüvânî Mehmed Efendi 1017 (1608) senesinde Şam’da doğdu. 17. yüzyılda Osmanlı Devleti’nde önemli bir fikir hareketi olarak ortaya çıkıp daha sonra tasavvufla fıkıh erbabı arasında ciddi tartışma ve kavgalara yol açan, Kadızâdeliler hareketinin Kadızâde Mehmed Efendi’den sonra ikinci önemli lideridir. Kuvvetli bir vâiz olduğundan taraftarlarınca “Sultânü’l-vâizîn” diye anıldı. Üstüvânî halkın ve ulemânın önemli bir kısmı üzerinde derin etkiler bırakmıştır. Bu risâlede imanın ve İslâm’ın şartlarına dair konular açıklanmaktadır. Eser sade bir Türkçe ile yazılmıştır. Risâlenin “Şirk” bölümünde onun sert, katı ve kesin hükümlerinin izleri açıkça görülür. Tasavvufa karşı tavrı yanında evliya kabirlerinden medet umulmasının bid‘at olduğu gibi görüşleri de burada yer alır. “Devir, Raks ve Teganni Beyanındadır” adlı bölümde bunun da bid‘at sayıldığı yolundaki görüşleri yer alır. Osmanlı fikir dünyasının bir devrine ışık tutması açısından kıymetli bir eserdir.
ŞERH-İ RİSALE-İ ADAB Fİ'L BAHS (İlm-i Münazara risalesi), İmamü'l Muhakkik Sultanü'l Hukemâ Şemsü'l Milleti ve'd Din Muhammed es-Semerkandî, elyazma, ketebeli, 1204 (1790), Arapça, ebru ciltte, 60 sayfa, 22x17cm.
İCAZETNAME, İbrahim Hakkı Efendi, 1323 (1905), şikeste talik hatla yazılmış, elyazma, serlevhalı, tüm sayfaları altın cetvelli, 12 sayfa, bez cilldinde, yazıların izi karşı sayfaya geçtiği için karışık görünüyor ama tamamen oknur halde, 22x14cm.
MECMUA (Dualar, gazeller, dini yazılar), ince talik yazıyla yazılmış, 8 sayfa, ebru kapaklı cildinde, 22x14cm.