KURAN-I KERİM, elyazma, ketebe: Seyyid Mehmed Şükrü, serlevhalı, sure başları altın levhalı, altın duraklı, tüm sayfaları tahrirli altın cetvelli, tezyinatlı miklepli deri dönem cildinde, 17x10cm.
KURAN-I KERİM, elyazma, serlevhalı, sure başları altın levhalı, altın duraklı, tüm sayfaları tahrirli altın cetvelli, tezyinatlı deri dönem cildinde, cildi tamir görmüş, 18x12cm.
FARSÇA TASAVVUF MECMUASI, nadir metinler, (Farsça Tasavvufi Metin, Aşkname-i Hazreti Hüdavendigâr, Kitab-ı Mergub ez Güftâr-ı Şems-i Tebrîzî, Pend-i Attar gibi metinler), 7 adet serlevhalı, metinbaşlarının hepsi fotograflarda gösterilmiştir, yaklaşık 150 sayfa, 14x9cm.
Sonunda 1246 tarihli "Topkapı Gazi Ahmet Paşa Camii Şerifi Kayyumu el-Hac Ahmet Efendi"nin temellük kaydı mevcut.
Osmanlıca defter, "Lalezar İbrahim" başlıklı bir yazı ve öncesinde "Ahmet Rasim Bey'e" başlıklı bir yazı mevcuttur, yaklaşık 50 sayfa (her yaprağın sadece bir yüzü yazılıdır), 23x15cm.
ERMENİCE HAMPARSUM NOTA DEFTERİ, elyazma, 1929 tarihli, yaklaşık 50 sayfa, 17x12cm.
Hamparsum nota sistemini 19. yüzyıl başında, III. Sultan Selim'in isteği ve desteği ile Ermeni asıllı büyük müzisyen Hamparsum Limonciyan geliştirdi. Gerek Türk mûsikisinde gerek Gregoryan kilisesi dini musikisinde kullanılan Hamparsum notası, iki yüzyıl boyunca binlerce eserin kaybolmasını önleyerek mûsiki dünyasına paha biçilmez bir hizmet verdi. Türk mûsikisinde notanın gerçekten yaygın ve etkili şekilde kullanılışı ilk kez Hamparsum notası ile oldu.
İLMİYE İCAZETNAMESİ, elyazma, 12 sayfa, Hüseyin Efendi bin Kadir el-Kozaklı'ya ait, 22x16cm.
FETAVÂ-YI YAHYA EFENDİ, elyazma, büyük boy, deri cildinde, yaklaşık 450 sayfa, 29x20cm.
Yahya Efendi, Osmanlı Şeyhülislamlarındandır. Safer 969’da (Ekim 1561 [bir rivayete göre 960/1553’te]) İstanbul’da doğdu. Şeyhülislâm Bayramzâde Zekeriyyâ Efendi’nin oğludur. Fetâvâ-yı Yahyâ Efendi adlı bu eser, Yahyâ Efendi’nin şeyhülislâm iken verdiği fetvaları, kendisinden mülâzemet alan ve bir ara fetva eminliği de yapan Şeyhülislâm Esîrî Mehmed Efendi bir araya getirmiştir.
DEKÂİKU'L HAKÂYIK, elyazma, Osmanlıca, 1211 (1796), yaklaşık 150 sayfa, inceceik ve okunaklı nestalik hatla yazılmış, ciltsiz, 21x13cm.
XV. yüzyılda yaşamış olan Cefâyî’nin H. 889 / M. 1484 yılında yazmış olduğu eser, Eski Anadolu Türkçesi dönemine ait bir eserdir. Manzum bir siyerdir.
MUALLAKÂT-I SEB'A (Kabenin duvarına asılan 7 şiir), İslam öncesi klasik Arap şiirinin şaheserleri, elyazma, yaklaşık 100 sayfa, ciltsiz, 21x16cm.
HAYRİYYE, Şair Nâbî, elyazma, yaklaşık 100 sayfa, 23x15cm.
Şair Nabi'nin mesnevi nazım türünde yazmış olduğu, konusu itibarıyla bir "Nasihatname" olan eseridir. Nabi, oğluna öğütlerini şiir biçiminde yazarak bu eseriyle aktarmıştır.
KİTAB-I RAHATÜ'L KULÛB (Osmanlıca fıkıh kitabı), elyazma, yaklaşık 500 sayfa, sondan eksik haliyle, 21x15cm.
Elişi Defteri, Rumi Şubat 1339 tarihli (Şubat 1923 m.), suluboya çalışmaları ve elişi kağıdı ile Arabi harfler ve Latin alfabesi harfleri çalışmaları yapılmış, 12 sayfa, 26x18cm.
EDEVÂT-I ARABİYE, MÜELLLİF HATTI, Arapça dilbilgisi konulu Osmanlıca bir eser, Seyyid Ahmed Cemaleddin Seyyid Hüseyin Hüsnü, Selanik, 1312, müellifin mukaddime sonunda ve kitap sonunda iki farklı mührü mevcuttur, müthiş rika yazı ile 194 sayfa olarak muntazam bir şekilde yazılmış, 21x14cm.
SOTHEBY'S, Scientific Instruments, Clocks, Barometers & Mechanical Musıc, 2004, London, 110 Sayfa, 27x21cm.
CHRISTIE'S, 19th Century European Art, 2005, Amsterdam, 200 Sayfa, 27x21cm.
CHRISTIE'S, Tableaux Anciens et du XIX siecle, Paris, 2004, 196 Sayfa, 27x21cm.
HAVAS YAZMALARI LOTU, bir deri çanta ve bir bez kese içinde çok sayıda havas yazmaları, çantanın ebatı 20x17cm.
SEVÂKIB-I MENÂKIB-I MEVLÂNÂ, elyazma, 1038 (1629), ketebe: el-Mevlevî Derviş Ahmet el-Bosnevî, serlevhalı, ebru kapaklı deri cildinde, yaklaşık 450 sayfa, 19x12cm.
MUTAVVEL, Allame Taftazanî, ketebe kaydı: Ali bin Muzaffer el-Kostantînî, serlevhalı, tüm sayfaları tahrirli altın cetvelli, yaklaşık 400 yaşında bir eser, 1076(1665), 744 sayfa, Arapça, enfes deri cildinde, 20x12cm.
Allâme lakabıyla meşhur olan Sadettin Taftazanî'nin belagat ilmine dair yazdığı eserdir. Cildi salbekli şemseli ve köşebendli ve zencereklidir, geleneksel cilt sanatının tüm özelliklerini bulundurmaktadır.
ENAM-I ŞERİF (Yasin, Fetih, Rahman, Vakıa, kısa sureler, Esmaül Hüsna, Hilye-i Nebi vs.), serlevhalı, 1251 (1835) tarihli, miklepli deri cildinde, yaklaşık 120 sayfa, 13x9cm.
HAŞİYETÜ ŞERHİ'L MUHTASARİ'L USUL, Ahmed bin Muhammed el-Erdebîlî, ketebe: Mustafa Cemâlî, 1270, serlevhalı, tüm sayfaları kırmızı mürekkeple ciltli, yaklaşık 140 sayfa, 17x12cm.
ŞİFA-İ ŞERİF, Kadı İyaz, elyazma, Arapça, serlevhalı, tüm sayfaları tahrirli altın cetvelli, salbekli şemseli zencerekli deri cildinde, tertemiz nesih yazıyla yazılmış, 1247 (1831) tarihli, yaklaşık 400 sayfa, 21x14cm.
TASAVVUF RİSALELERİ MECMUASI, elyazma, Osmanlıca, yaklaşık 16 nadir risale, miklepli zencerekli tezyinatlı deri cildinde, 432 sayfa, ince nestalik hatla yazılmış, bir mecmuaya göre tertezmiz yazılmış, 23x16cm.
1. Tasavvuf Risalesi (Şeyh Vefa, Sadettin Konevî, Mevlana Celalettin Rumî, Şeyh Gülşenî, Akşemsettin ve sair kişiler hakkında) 2.Dilkuşâ-yı Sultan Kaygusuz 3.Kocamustafapaşa Camiinde Medfun Kerimetân-ı İmam Hüseyin Efendilerimizin Beyanındadır 4.Risale-i Lübbü'l Lübb li-Hazreti İsmail Hakkı 5.Saadetname-i Hukemâ 6.Risale-i Uyûnü'l Hidâye Giridî Resmî Ali Dede Kuddise sirruh, 7.Hadis-i Erbain, 8.Risale-i Mağribî Kuddise Sirruh, 9.Risale-i Vahdet-i Vücut li-Hazreti Mısrî Efendi Kuddise sirruh, 10.Risale-i Hutbetü'l Beyân li-Hazreti Refiî, 11.Mesâlikü'l Uşşak, Sarı Abdullah Efendi Şarih-i Mesnevî, 12.Matlau'l İşrak Zeyl-i Mesâlikü'l Uşşak, 13.Es'elehû Mısrî Efendi Ecvebehû Şeyh İsmail Efendi (Şeyh Mısri sordu Şeyh İsmail cevapladı) 14.Risale fi Suretü'l Bakara li-Hazreti Mısrî Efendi 15.Risale-i Mısrî Efendi 16.Şerh-i Mısrî Efendi alâ Kaside-i Yunus Emre
İLM-İ HADİS MECMUASI, Osmanlıca-Arapça, elyazma, 1266 (1850) tarihli, MEKKE-İ MÜKERREME'DE YAZILMIŞ, katip: Seyyid el-Hacc Muhammed Afîf, 114 sayfa, miklepli deri cildinde, 24x15cm.
Hadis ilmine dair bir araya getirilmiş beş risale: 1.MANZUM HADİS-İ ŞERİF TERCÜMELERİ, kırmızı mürekkeple hadisin arapçası yazılıp siyah mürekkeple manzum Türkçe tercümesi iki beyit halinde yapılmış, özgün bir eser, 19 sayfa. 2.HADİS-İ ERBAİN, Arapça, başta 40 hadis ezberlemenin mükafatına dair ve zayıf hadisle amelin caiz olduğuna dair 2 sayfalık mukaddime metni, daha sonra 40 adet hadis-i şerifin rivayet silsileleri ile beraber metinleri, 17 sayfa. 3.HADİS HAFIZI İBNÜ'L HARRAT EL-İŞBİLİ'YE AİT BİR RİSALE'NİN ŞERHİ (İlm-i hadis), Yahya el-Karafî bin Abdurrahman el-İsfahânî, 23 sayfa, esere kaynaklarda rastlanamadı. 4.ŞİHABÜDDİN İBNİ HACELE'NİN DEFU'N NIKME Fİ'S SALATİ ALÂ NEBİYYİ'R RAHME ADLI KİTABINDAN SEÇME 40 HADİS , 33 sayfa. 5.KATİL RİSALESİ (İslam hukukunda adam öldürmenin cezası hakkında), 22 sayfa.
KURAN-I KERİM, elyazma, serlevhalı, sure başları altın levhalı, altın duraklı, tüm sayfaları tahrirli altın cetvelli, miklepli deri dönem cildinde, sırtı tamir görmüş, 18x12cm.
ŞERH-İ VASİYETNÂME-İ BİRGİVÎ, Şeyh Ali Sadri Konevî, elyazma, ketebe: Hasan el-Aşkî, 1183 (1765), yaklaşık 320 sayfa, 21x16cm.
Birgivi Risalesi'nin Konevî Şerhi. Bu eserin Kadızade şerhi en yaygın olan şerhidir. Konevî şerhi nadir çıkan bir eserdir.
ENÂM-I ŞERÎF (Enam, Yasin, Fetih, Rahman, Vakıa, Tebareke, Nebe ve Kısa Sureler), elyazma, serlevhalı, sure başları altın levhalı, tüm sayfaları tahrirli altın cetvelli, altın duraklı, yaklaşık 110 sayfa, 13x9cm.
AKAİD KİTABI, elyazma, yaklaşık 200 sayfa, eserin içeriği akaid konulu olup eser künyesi yazılı değildir, 18x12cm.
NOTA DEFTERİ, elyazma, yaklaşık 100 sayfa, yarısı dolu, sırtı kısmen ayrık haliyle, 31x23cm.
TEFSİR KONULU RİSALE, elyazma, 20+2 sayfa, sayfa sıraları karışık olabilir, 20 sayfa, 29x21cm.
TECVİD KONULU OSMANLI DÖNEMİ DEFTER (İç sayfalarında meşk örnekleriyle), elyazma, 22 sayfa, 21x16cm.
TABİRÜ'R-RÜYA, baskı kitap, Muhammed ibn-i Sîrîn, Matbaa-i Vasfiyye, MISIR, 56 sayfa, 21x15cm.
OSMANLI DÖNEMİ HADİS MECMUASI, elyazma,16 sayfa, bazı sayfaları ters haliyle, 18x12cm.
AKAİD ve İLMİHAL RİSALESİ, elyazma, Osmanlıca, sol köşeden bir kısım kopmuş haliyle, 24 sayfa, 17x12cm.
DÎNÎ MECMUA (Ahvalü'l Kıyamet, Şurutu's Salat, Silsile-i Rasulullah, Fikirname, Hutbe-i Nikah, Dua-i Hacet, muhtelif dualar, şiirler vs.), elyazma, Osmanlıca, 212 sayfa, sırtı hafif ayrık haliyle, 21x15cm.
KİTAB-I İLMİHAL VE AKAİD-İ DİNİYYE, elyazma, Osmanlıca, yaklaşık 90 sayfa, ebru cildinde, 21x16cm.
KİTAB-I MUHAMMEDİYE, Yazıcıoğlu Mehmed, elyazma, 1092 (1681), ketebe: Mustafa bin Hasan, miklepli deri dönem cildinde, 20x14cm.
NUSRET EFENDİ RİSALESİ (Tıp ve Havas Yazması), hastalıklara ilaçlar ve tedavi yöntemleri anlatılmaktadır, sıhhatı koruma yolları anlatılmaktadır, vefkler mevcuttur, 80 sayfa, 23x16cm.
MİFTAH-I RUZNAME (Astronomi Yazması), Müderriszade Abdülkerim Efendi, 18. yy. yazması, döneminin zencerekli deri cildinde, iki serlevhalı, tüm sayfaları tahrirli altın cetvelli, 1204 tarihli, eserin içinde Raffi Portakal'a ait kitaplık etiketi mevcut, yaklaşık 120 sayfa atronomik ölçüm kayıtları ardından 6 sayfalık Osmanlıca bir metin mevcuttur, 13,5x8cm.
ELYAZMA İSÂGÛCİ (İlm-i mantık kitabı), 15. yy. SULTAN II. BEYAZIT DÖNEMİ, döneminin miklepli salbekli şemseli deri cildinde, tüm sayfaları tahrirli altın cetvelli, kitap içinde üç adet tezyinatlı serlevha mevcut, hicri 900 (1495 m.) tarihli, yaklaşık 120 sayfa, 17x12cm.
Tezyinat, hat, kağıt, cilt ve diğer malzemeleri itibarıyla döneminin elyazma kitaplarının tüm özelliklerini yansıtmakta, iyi kondisyonda.